Instagram to wciąż zyskujące na popularności medium. Ten kanał społecznościowy pozwala na opowiadanie swojej historii poprzez wizualizację. Możesz używać go w połączeniu z Facebookiem albo jako zupełnie osobną platformę.

Poniżej wypisałam kilka skutecznych sposobów na reklamowanie swojej restauracji lub baru, tak aby pozyskać nowych gości.

Sesja dla restauracji Okami

Używaj dobrze dobranych hashtagów

Hashtagi to specjalne #oznaczenia, które służą do określania treści jakimi się dzielisz. W przypadku Instagrama sprawiają one, że wszystkie zdjęcia oznaczone danym tagiem są razem zgrupowane. Istnieje ogrom bardzo popularnych hashtagów, ale ważne by skupiać się nie na tych często używanych (np. #eat, #pizza, #restaurant), tylko bardziej precyzyjnych i konkretnych (#jemwewro, #wroclawskiejedzenie, #jemlokalnie).

Gdy dodajesz zdjęcia na Instagrama, pamiętaj aby nie tylko dodać angażujący tekst, ale także dobrze dobrać hashtagi. Nie przekraczaj jednak 30 hashtagów. Dodanie większej ilości spowoduje opublikowanie zdjęcia bez opisu.

Ważne: Niektóre bardzo popularne globalnie hashtagi są zbanowane. Powoduje to, że gdy opiszesz takim tagiem zdjęcie, to twoje zasięgi znacznie spadną. Ich pula cały czas się powiększa. Listy ze zbanowanym hashtagami łatwo dostępne są w Internecie.

Używaj hashtagów do swoich kampanii reklamowych

Gdy prowadzisz konkretną kampanię marketingową, na przykład akcję konkursową, stwórz hashtag do swojej promocji. To sprawi, że twoi obserwatorzy i każdy, kto użyje ten hashtag będzie zaangażowany w Twoją kampanię. Twoi goście będą mogli wziąć udział w promowaniu twojej restauracji dodając stworzony przez Ciebie hashtag do swoich postów.

Aby lepiej to zobrazować. Załóżmy, że masz restaurację z polskim jedzeniem, która robi konkurs na Instagramie. Każda osoba, która zrobi zdjęcie w Twojej restauracji, oznaczy są na zdjęciu i doda je na Instagrama z hashtagiem #kochampolskiesmaki, może wygrać voucher na kolację dla dwóch osób. Dzięki temu nie dość, że Twój gość musi pójść do Twojej restauracji, to jeszcze pokaże znajomym, że u Ciebie jadł i poleca Twój lokal. Dodatkowo jest zadowolony, bo może wygrać darmowy posiłek. Każdy wygrywa!

Sesja dla restauracji Okami

Dbaj o jakość publikowanych zdjęć

Instagram pierwotnie miał być platformą dla amatorów klimatycznych, atrakcyjnych zdjęć. Dzisiaj, pomimo wprowadzenia wielu dodatkowych funkcji, wciąż jest to miejsce do dzielenia się pięknymi zdjęciami z ogromną liczbą osób w Polsce i na świecie. Dlatego też tak ważne jest, aby Twoje zdjęcia były jak najlepsze jakościowo i jak najciekawsze.

Dzięki temu nie tylko będziesz mieć okazję zaprezentowania w piękny sposób dań z menu, ale także zbudujesz atrakcyjny wizerunek swojej marki i zwiększysz zasięgi, co może przełożyć się na liczbę gości w Twoim lokalu.

Jeśli nie wiesz, w jaki sposób zabrać się za stworzenie pięknych i apetycznych zdjęć, które przyciągną klientów do Twojej restauracji, to chętnie Ci w tym pomogę.

Doceń swoich pracowników

Publikuj piękne zdjęcia swojej obsługi przy pracy z produktami, które wykorzystujecie w restauracji albo tak, aby ukazać wnętrze. To może być szef kuchni układający danie na talerzu, kelnerka podająca danie albo barman robiący piękny wzorek na kawie lub orzeźwiające drinki. Dodaje je na Instagram swojej firmy z opisem.

Dzięki temu możesz pokazać, że Twoja restauracja docenia ludzi, którzy w niej pracują. Dodatkowo pokaże to, że Twój lokal to fajne miejsce ze świetną atmosferą, w której Twój gość będzie mógł doświadczyć świetnej obsługi.

Dokładnie uzupełnij profil

Uzupełniając profil swojej restauracji pamiętaj, by podać wszystkie dane, które ułatwią Twoim gościom odnalezienie lokalu oraz szybsze dotarcie do dodatkowych informacji, takich jak na przykład menu.

W ustawieniach „Edytuj profil” znajdziesz pola, w których będziesz mógł wpisać pełną nazwę restauracji, nazwę użytkownika, adres strony internetowej oraz krótki opis. Możesz zauważyć, że nazwa nie musi być taka sama jak nazwa użytkownika. Ta druga powinna być krótsza, by ułatwić oznaczanie Cię przez gości Twojego lokalu.

Ważne: Pole, w którym podajesz link do strony jest jedynym aktywnym linkiem do zewnętrznych stron na Twoim Instagramie. Użyj go mądrze. Możesz dodać tam link do swojej strony internetowej lub po prostu do menu Twojej restauracji.

Sesja dla restauracji Okami

Zachęcaj gości Twojej restauracji do publikowania zdjęć i oznaczania Cię

Ludzie uwielbiają robić zdjęcia jedzenia i dzielić się nimi na Instagramie, to już fakt. Jeżeli Twoje wnętrze jest ciekawe, a dania atrakcyjnie serwowane, to masz wielką szansę, że goście sami będą chcieli oznaczyć Twój lokal. Dodatkowo, gdy będą zadowoleni z obsługi, to mogę polecić Cię znajomym. A jak wiadomo z  raportu „Polska na talerzu 2018”, najwięcej osób uzyskuje informacje o restauracjach od swoich znajomych i rodziny. Czemu więc z tego nie skorzystać?

Możesz dodatkowo zachęcać gości do tego by dzielili się wrażeniami z odwiedzin na swoich Instagramach. Dopilnuj również, aby Twoi goście wiedzieli, że masz profil na Instagramie. Pokaż to na dole w swoim menu albo na standach na stolikach.

Instagram to platforma z ogromnym potencjałem. Może dać Ci wiele możliwości do taniego i efektywnego reklamowania swojej restauracji, baru lub kawiarni. Wykorzystaj podane przeze mnie przykłady, aby pokazać się swoim gościom z atrakcyjnej i profesjonalnej strony. Dzięki temu będziesz mieć szansę zwiększenia rozpoznawalności i pozyskania nowych, lojalnych gości!

Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób skutecznie promować restaurację na także Facebooku, to zapraszam Cię do tego wpisu.

Jak zawsze, dziękuję, że tu jesteś! Jeśli podobał Ci się ten post, to świetnym sposobem, aby mi to pokazać, jest podzielenie się nim na Facebooku, zapisanie na swoim Pintereście, polecenie go znajomym lub po prostu napisanie komentarza pod spodem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *