Facebook daje restauracjom i innym lokalom gastronomicznym niesamowite możliwości łączenia się ze swoimi gośćmi. Trudno znaleźć inną witrynę, którą ludzie przeglądają kilka razy dziennie.

Facebook to strona na której ludzie „spotykają się” ze sobą. Na takiej samej zasadzie działa większość restauracji, prawda? Poniżej przedstawiam Ci kilka świetnych wskazówek, jak używać Facebooka do reklamowania swojej restauracji.

Sesja dla restauracji Like it

Zdjęcie w tle

Upewnij się, że wyciągasz wszystkie korzyści ze swojego zdjęcia w tle. Masz do dyspozycji 851×351 pikseli aby reklamować swój biznes za darmo! Możesz tam dodać piękne zdjęcia jedzenia serwowanego w Twojej restauracji albo ludzi, którzy miło spędzają czas w gronie znajomych w Twoim lokalu. Możesz zmieniać zdjęcie w tle za każdym razem, gdy zmienia się menu i tym sposobem, reklamować nowe dania.

Dużo świetnych jakościowo zdjęć serwowanych dań

Najczęściej udostępniane posty na Facebooku są ze zdjęciami. Jesteś w biznesie związanym z jedzeniem, a jedzenie jest bardzo oddziałujące na zmysły! Upewnij się, że załączasz dużo zdjęć jedzenia z Twojej restauracji w swoich codziennych postach. Możesz nawet stworzyć album ze zdjęciami dań z aktualnego menu.

Jeśli nie wiesz, w jaki sposób zabrać się za stworzenie pięknych i apetycznych zdjęć, które przyciągną klientów do Twojej restauracji, to chętnie Ci w tym pomogę.

Ekskluzywne oferty i zniżki

Udostępniaj ekskluzywne oferty na swoim fanpage’u. Dawaj zniżki gościom, którzy polubią Twoją restaurację na Facebooku. Rozdawaj kupony promocyjne osobom, które staną się Twoimi fanami i podzielą się informacją o Twojej restauracji ze znajomymi. Spraw aby ich znajomi stali się także Twoimi fanami.

Jak możemy się dowiedzieć z raportu „Polska na talerzu 2018”, najwięcej osób uzyskuje informacje o restauracjach od swoich znajomych i rodziny. Czemu więc z tego nie skorzystać?

Sesja dla restauracji Like it

W pełni uzupełnione i aktualne informacje

To bardzo ważny podpunkt. Weź go na poważnie i zrób to jak najszybciej. Bardzo dużo ludzi zanim zdecyduje się na pójście do Twojego lokalu, będzie chciało sprawdzić godziny otwarcia, adres, menu lub po prostu ceny dań.

Nic tak nie denerwuje, jak brak aktualnego menu z cenami. Mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że ten prosty błąd zniechęcał mnie do odwiedzenia nie jednej restauracji. Nikt nie chce iść do lokalu na który go nie stać albo w którym nie będzie dla niego nic ciekawego do zjedzenia.

Dlatego weź sobie do serca tą wskazówkę. Zajmie Ci to 5 minut, a efekt może Cię zaskoczyć.

Oznaczenia lokalizacji do twoich reklam

Facebook ads daje Ci dużo możliwości sprecyzowania swoich reklam. Dla restauracji i barów to wspaniała wiadomość! Możesz tak wyprofilować swoje reklamy, aby były widziane tylko przez osoby w Twojej lokalizacji. Jeśli masz restauracją z Wrocławia, to możesz sprawić by tylko osoby które aktualnie są w tym mieście widziały Twoje reklamy.

Możesz także tak wyprofilować reklamy, aby widziały je osoby, które polubiły konkretne rzeczy albo które lubią konkretne strony.

Jako przykład weźmy romantyczną restaurację we Wrocławiu, można użyć reklamy na Facebooku tak, aby pokazywała się osobą z Wrocławia, które są w związku, lubią romantyczne filmy i wychodzenie do restauracji.

Ważne: Możesz także oznaczać lokalizację w swoich postach. Jeśli masz restauracje w różnych lokalizacjach, możesz użyć tego narzędzia, aby pokazać w jakim lokalu zostało zrobione dane zdjęcie.

Sesja dla restauracji Like it

Osadzane filmików

Jeśli masz nagrania, w jaki sposób robione jest jedzenie w Twojej restauracji albo wywiad ze swoim szefem kuchni/dostawcą produktów/zadowolonym klientem dodaj je w aktualnościach. Facebook kocha filmiki i znacznie chętniej je udostępnia szerszej publiczności bez wykupowania reklam.

Mam nadzieję, że nauczyłeś się dzisiaj o kilku ciekawych możliwościach użycia Facebooka do promocji swojej restauracji albo baru. Jest jeszcze wiele, wiele taktyk, które możesz wykorzystać. Media społecznościowe cały czas się rozwijają i dają nam coraz większe możliwości. Ważne aby korzystać z nich świadomie. Planuj swoje działania i skup się na jakości, a zaprocentuje to w przyszłości.

Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób skutecznie promować restaurację także na Instagramie, to zapraszam Cię do tego wpisu.

Jak zawsze, dziękuję, że tu jesteś! Jeśli podobał Ci się ten post, to świetnym sposobem, aby mi to pokazać, jest podzielenie się nim na Facebooku, zapisanie na swoim Pintereście, polecenie go znajomym lub po prostu napisanie komentarza pod spodem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *