Dodanie mediów społecznościowych do swojej strategii marketingowej może zwiększyć zaangażowanie potencjalnych gości i przyczynić się do przyciągnięcia większej liczby klientów do Twojej restauracji.

Więcej o korzyściach płynących z używania social mediów możesz przeczytać tutaj.

W dzisiejszych czasach, jeśli myślisz poważnie o prowadzeniu lokalu gastronomicznego, nie możesz ignorować możliwości reklamy, jakie dają media społecznościowe. Niedawno Hootsuite i We Are Social opublikowali raport „Digital 2019” w którym zawarli informację na temat tego, w jaki sposób ludzie używają internetu, urządzeń mobilnych, social mediów i e-commerce. Okazało się, że aż 18 mln ludzi w Polsce korzysta z mediów społecznościowych. Jest to 47% całej populacji! A przeciętny użytkownik spędza w nich więcej czasu niż w roku ubiegłym.  

Sesja dla restauracji Szajnochy 11

Statystyki te pokazują, że media społecznościowe mają kluczowe znaczenie w dotarciu do dużej liczby osób jednocześnie przy niskim nakładzie finansowym. Aby to zrobić, trzeba najpierw zrozumieć jak działają konkretne portale. Porozmawiajmy więc o platformach i sposobach promowania na nich swojej restauracji.

Stwórz fanpage na Facebooku

Fanpage restauracji to absolutny must-have. Ostatnie badania wykazały, że Facebook jest drugą najbardziej popularnym platformą społecznościową w Polsce. Pierwszą jest YouTube.

Swój profil biznesowy na Facebooku stwórz jednak ostrożnie. Masz 851×351 pikseli na reklamowanie swojej restauracji za darmo na osi czasu. Wykreuj spójny wizerunek swojej firmy, aby być łatwo rozpoznawalnym dla potencjalnych gości Twojej restauracji.

Kiedy publikujesz coś na Facebooku zawsze dołączaj zdjęcia. Fotografie w łatwy sposób przyciągają uwagę odbiorców twoich reklam. Jednak muszą być one dobrej jakości i spójne z wizerunkiem restauracji. Jeśli niezbyt pewnie czujesz się w temacie zdjęć, to chętnie Ci pomogę!

Najważniejszą rzeczą dla restauracji w przypadku promowania się na Facebooku jest ciągłość publikowania postów. Słuchaj co mają do powiedzenia twoi obserwatorzy. Bądź ostrożny ze zbyt nachalną reklamą. Daj swoim fanom użyteczne informacje, wskazówki, zniżki i specjalne promocje.

A na koniec, postaraj się zapoznać z płatną reklamą na Facebooku. To może być dla Twojej restauracji ogromy krok na przód.

Więcej o tym, jak możesz promować swoją restaurację na Facebooku możesz przeczytać tutaj.

Załóż profil na Google Moja Firma

Dzięki temu będziesz lepiej widoczny w wyszukiwarce Google, Mapach Google i na portalu Google+. Jest to zupełnie darmowe. Pamiętaj, aby wypełnić wszystkie pola. Zdjęcie profilowe, zdjęcia wnętrza, adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia, stronę internetową itd. Im więcej informacji tym lepiej.

Możliwe, że w Google jest już profil Twojej restauracji, nie oznacza to jednak, że nie musisz nic robić. Najprawdopodobniej jest on automatycznie uzupełniony.

Sesja dla restauracji Szajnochy 11

Stwórz spójny wizerunek na Instagramie

Instagram to świetne miejsce do publikowania dań z menu i zdjęć wnętrza twojej restauracji. Musisz jednak się liczyć z tym, że zdjęcia tam publikowane powinny być świetnej jakości. Jeśli nie czujesz się zbyt pewnie w temacie robienia zdjęci, to nic straconego. Chętnie Ci w tym pomogę!

Zawsze używaj hashtagów. Musisz znaleźć takie, które nie będą zbyt popularne, ale jednocześnie będą mogły prowadzić do Ciebie zainteresowane osoby. Używaj mało popularnych hashtagów. Na przykład jeśli Twoja restauracja jest we Wrocławiu, użyj hashtaga #jemwewro.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat prowadzenia Instagrama dla restauracji, wejdź tutaj.

Stwórz swoje miejsce w sieci

Korzystając z Facebooka i innych portali, na których możliwe jest umieszczenie kluczowych informacji i menu, mógłbyś właściwie obejść się bez strony internetowej. Jednakże ogromną zaletą jej posiadania jest to, że w żadnym innym miejscu nie będziesz mógł stworzyć tak indywidualnej wizytówki swojej firmy.

Jeżeli zdecydujesz się na posiadanie strony swojej restauracji, to musisz pamiętam o jej wersji mobilnej. Aktualnie najlepsze rozwiązanie to strona responsywna. Jej wymiary dostosowują się do urządzenia na którym się ona wyświetla.

Sesja dla restauracji Szajnochy 11

Tweetuj, tweetuj i jeszcze raz tweetuj

Może Twitter nie jest aktualnie najpopularniejszym portalem społecznościowym, ale zajmuje on 4 miejsce w rankingu, jako platforma. Tym bardziej, jak że nie ma na nim tłumów, warto jest si mu przyjrzeć.

Twitter jest świetnym narzędziem do wysyłania krótkich wiadomości. Na przykład o codziennych luchach, promocjach, zmianach w menu, ciekawych faktów o restauracji lub zdjęć. Możesz również dołączać linki do swojej strony internetowej, by generować większy ruch.

Jeżeli będziesz tworzyć Tweety, które spodobają się publiczności, będą oni mogli je retweetować i poszerzać twoje grono odbiorców. Dodawaj hashtagi do swoich postów, aby poszerzać zasięgi.

Zacznij prowadzić bloga

Jeśli masz swoją stronę internetową to możesz zacząć publikować na niej interesujące posty. Poprowadzi to ruch z wyszukiwarek wprost na Twoją stronę.

Pamiętaj jednak, aby nie pisać o byle czym. Spraw aby publikowane posty niosły wartość dla Twoich potencjalnych gości. Możesz pisać o wszystkim, co się dzieje wokół twojego biznesu, dzielić się faktami, przepisami i zdjęciami dań. Połącz posty z wszystkimi mediami jakie prowadzisz.

Znajdź niszę w której będziesz mógł zaistnieć. Co sprawia, że twoja restauracja jest wyjątkowa? Czy jest ona miejscem, gdzie spotykają się ludzie biznesu? A może jest to spokojny, rodzinny lokal? To do kogo jest skierowana Twoja restauracja powinno mieć wpływ na to, o czym będziesz pisać. Tutaj także ciągłość publikowania treści jest kluczem.

Dodaj swoją firmę do Tripadvisor

Tripadvisor to strona na której użytkownicy mogą publikować opinie o restauracjach i innych atrakcjach turystycznych. Jeśli wciąż nie masz tam profilu zmień to wysyłając dane twojego biznesu do tego serwisu.

Nie zapomnij o dodaniu dobrych jakościowo zdjęć wnętrz restauracji, jak i dań które w niej serwujesz.

Im lepsze oceny będziesz mieć na tym portalu, tym wyżej będziesz w rankingu najlepszych restauracji w danej miejscowości. Tym bardziej gra jest warta świeczki, że dzięki temu będziesz mógł również dotrzeć do gości, którzy są przyjezdni i nie znają dobrze miasta, w którym mieści się twoja restauracja.

Sesja dla restauracji Szajnochy 11

Dobrnęliśmy do końca! Trochę tego jest, dużo pracy przed Tobą. Nie załamuj się jednak, zacznij powoli od jednego kanału i powoli rozszerzaj swój zasięg. Nie musisz też korzystać ze wszystkich mediów społecznościowych, możesz skupić się na dwóch, ale ważne aby robić to na sto procent.

Wiele jest restauracji, które mają swoje profile w mediach, nie do końca wie, co dokładnie na nich robić. Rzadko publikują posty, dodają przypadkowe, słabe jakościowo zdjęcia lub piszą byle co. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że lepiej robić mniej ale porządnie, niż rzucić się od razu na wszystko i nie zrobić nic wartościowego.

Myślę, że czytając ten post zauważyłeś, że publikując treści nie wystarczy sam tekst. Świetne zdjęcia są bardzo ważnym czynnikiem, który sprawi, że przyciągniesz uwagę odbiorców i zatrzymasz ich na dłużej. Pokaż swoim gościom, jak piękne dania może im zaserwować Twoja restauracja! Każdy przecież wie, że najpierw jemy oczami.

Jak zawsze, dziękuję, że tu jesteś! Jeśli podobał Ci się ten post, to świetnym sposobem, aby mi to pokazać, jest podzielenie się nim na Facebooku, zapisanie na swoim Pintereście, polecenie go znajomym lub po prostu napisanie komentarza pod spodem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *